30 Aralık 2013 Pazartesi

İpek Emek'in ilk senaryosu

Hepinize merhaba,
Baktım annemin blogu güncelleyeceği yok, bu aralar film çekmeye, senorya yazmaya merak saldığım için onlardan birini sizinle paylaşayım istedim. Henüz okuma yazma bilmediğim için ben söylüyorum babam yazıyor ama senaryo tamamen bana ait.  Hepinize filmi çektikten sonra galaya davet edeceğim, iyi seyirler şimdiden :-)

Filmin Adı: Balıklarla Macera

Konusu: Denizler dünyasında yaşayan bir balina, bir yunus, bir yavru keskin dişli bir balık ve bir de denizkızının maceralarını anlatıyor.

Sahne 1

Yavaş yavaş, denize güneş ışıkları düşmeye başlar. Bütün canlılar uyanırlar.
Tam o sırada denizkızı taşların üzerinden oturuken yanına bir yunus gelir.

Yunus: Neyin var denizkızı
Denizkızı: Bugün çok yoğunum, bir sürü iş var, şimdiden bu işleri nasıl yapacağımı düşünüyorum.
Yunus: Merak etme, ben sana yardımcı olurum.
Denizkızı: Çok sağol yunus kardeş, ancak bu işleri benim yapmam gerekir.
Yunus: Tamam nasıl istersen, ben biraz yemek bulmaya gidiyorum.

Sahne 2

Yunus sahneden uzaklaşır, denizkızı ise düşünceli bir biçimde yüzmeye başlar.

Tam o sırada bir küçük balık bağırır.

keskin dişli küçük balık: hey, üzerime basma, beni görmüyor musun.
denizkızı: özür dilerim, seni göremedim, neredesin.
küçük balık: tam da kuyruğununu altında
denizkızı: a tamam, şimdi gördüm seni, ne yapıyorsun buralarda
küçük balık: köpek balığnıdan kaçtım, az kalsın yakalanıyordum.
denizkızı: ne buralarda köpek balığımı mı var, eyvah çok tehlikeli...
hemen yunus kardeşlerime haber vermeliyim, gelip beni korusunlar, yoksa köpek balıkları beni yakalar.

Denizkızı hızlıca uzaklaşır, küçük balık mağaraya girer.

Sahne 3

Köpek balığı ortalıkta dolaşıyor. Denizkızı yunuslara gitmek üzereyken köpekbalığı denizkızını görüyor.

köpek balığı: Hey, sen denizkızı, nereye gidiyorsun
denizkızı: sana ne, istediğim yere giderim.
köpek balığı: öyle mi, ancak ben buraları bilmiyorum, bana yol gösterir misin.
denizkızı: hayır göstermem, acelem var benim
köpekbalığı, denizkızının önünü keser.
köpekbalığı: hiçbir yere gitmiyorsun, senin gideceğin yer benim midem.
denizkızı çığlık atar

sahne 4

Denizkızının çığlıklarını duyan yunus hızlıca denizkızının yardımına koşar.
Yunus: bırak denizkızını, sana diyorum
köpekbalığı: bırakmam, onu yiyeceğim.
yunus: sen öyle zannet
yunus, kafasıyla köpekbalığının karnına vurur, köpekbalığı kaçar.
denizkızı: çok teşekkür ederim, beni kurtardın.
yunus: önemi yok denizkızı, sen de daha dikkatli olmasın. Bu köpekbalıkları tehlikelidir.
Denizkızı: biliyorum, sana haber vermek için geliyordum.

sahne 5
hızla uzaklaşan köpekbalığı balinaya rastlar.
balina: Nereye kaçıyorsun böyle köpekbalığı
köpekbalığı: sorma balina kardeş, yunus benim karnıma vurdu, ben de oradan uzaklaştım. Karnım da çok aç, çok güzel bir denizkızı bulmuştum.
balina: ne denizkızı mı, nerede hemen göster, gidip onu yiyelim.

balina ve köpekbalığı hızlıca yola çıkmışlardı.

sahne 6
yunus ve denizkızı diğer yunuslara haber vermişti. Ortada onlarca yunus bekliyordu. birden balina ve köpekbalığı gözüktü.

denizkızı: hey köpekbalğı ve balina, buradan hemen gidin
balina: hayır seni yemeye geldik
köpekbalığı: artık bizden kaçamazsın, seni gidi denizkızı
yunus: yok öğle yağma, derhal burayı terkedin.
balina ve köpekbalığı, etrafta onlarca yunus olduğunu görünce hemen kaçarlar.

denizkızı bütün yunuslara tek tek sarılır...
hep birlikte el ele tutuşur dans ederler.

mutlu son

Hiç yorum yok: